KAN KVINDER KALDES ‘PRABHU’?
Af Sivarama Swami
En hengiven har spurgt mig, hvorfor kvinder nogle steder i ISKCON bliver tiltalt som ’Prabhu’. Jeg svarede, at jeg ikke rigtig vidste, hvorfor denne skik er blevet indført i ISKCON, for det er en ny introduktion. Det foregik ikke på Prabhupadas tid og heller ikke i tiden efter Prabhupada. Så vidt jeg ved, er det kommet inden for de senere år, og jeg mener ikke, det er den rigtige ting. Det har ikke nogen anden reference, end at Srila Prabhupada ved lejlighed skulle have kaldt nogle af sine kvindelige disciple ’Prabhu’. (mere…)



















































