Indradyumna Swami: Hvis du ikke kan prædike, er det normalt. Du er mor. I din situation skal du øge kvantiteten og kvaliteten af din sadhana.

Jeg ved, det ikke er let, men du er nødt til at forsøge. Du må være beslutsom. Livet er kort, og du skal snart dø. På det tidspunkt bør du være Krishna-bevidst. DETTE ER GRUNDEN TIL, AT DU BLEV FØDT. At være mor bidrager til det ligesom din recitation og læsning. Gud har givet dig en særlig gave, så du kan lære, læse og tilegne dig viden. Benyt dig af denne gave.

Hold dig væk fra Internettet.

Hold dig væk fra Facebook.

Find tid her og der til at recitere det hellige navn og til at læse.

Din Krishna-bevidsthed kan ikke først begynde seriøst, når du er blevet gammel, og dine børn er vokset op og flyttet hjemmefra. At lytte til og recitere Hare Krishna er stærke redskaber til at fremme din Krishna-bevidsthed. Gå ikke på kompromis med dem, ellers vil den materielle natur igen slå dig ihjel, ligesom det er sket for mange andre hengivne.

Gør japa til en prioritet. Gør det til det vigtigste tidspunkt i din dag. Arranger, hvad der kræves for at kunne recitere Hare Krishna. Det bør du gøre.

Du blev ikke født for at være mor. Beklager, men sådan er det. Jeg forstår godt, at du er på døgnet rundt. Men du er blevet født for at gøre en ende på din materielle eksistens, og for at kunne gøre det er du nødt til at finde tid til sadhana.

Du har desperat brug for at udvikle en smag for de hellige navne. Det hellige navn vil hjælpe dig, tro mig. Men hvis det skal ske, er du nødt til at arbejde på din recitation. Omorganiser dit liv. Du kan gøre det. Du har stadig tid. Jeg har mere travlt, end du har, og jeg gør det. Jeg har 5679 børn [disciple]. Der er intet forsvar.

Du behøver ikke forsvare det. Det er et spørgsmål om ønske.

Vær hengivne, klæd jer som hengivne, sørg for at ofre jeres mad, lær et sloka hver måned og husk din åndelige mester tre gange om dagen.

Lev ikke i fortiden (de gode gamle dage).

Gør fremskridt hver dag.

Hold dig væk fra den materielle energi. Opgiv interesser, der ikke er relateret til Krishna-bevidsthed.

Bed inderligt til Srila Prabhupada og Krishna hver dag. Tænk ikke så meget på lidelse og elendighed. Forstå, hvor heldig du er. Vær positiv. Kommuniker med hengivne. Forstå, at din tid i denne verden er begrænset. Kom ikke tilbage. Husk, at målet er at græde af kærlighed efter det Guddommelige Par.

Din evige velønsker, Indradyumna Swami

Har du spørgsmål om Krishna-bevidsthed, er du velkommen til at sende dem til redaktionen: Nyt fra Hare Krishna, Holsteinborgvej 20, 1.th., 2720 Vanløse. E-mail: lalitanatha@krishna.dk. Denne gang lader vi Indradyuma Swami svare på et spørgsmål, han fik fra en hengiven, der er blevet mor og derfor har svært ved at finde tid til sit åndelige liv.