Online community for members and friends of Hare Krishna in Denmark
Permalink Reply by Janni on September 14, 2008 at 1:53pm
Permalink Reply by Janni on September 19, 2008 at 5:53pm
Permalink Reply by Haridvara devi dasi on September 20, 2008 at 9:47pm mit sind din stinkende ged
hvornår opgiver du din stolthed?
hvis du dig i ære vil sole
yamaraja han må dig skole
mit sind dit dumme får
hvornår fatter du det her er alvor?
vi har været dette igennem før
men det er som jeg taler til en dør
mit sind dit sludrechatol
vil du lytte eller skal jeg bruge vold?
hvis du kun vil høre mundæne nyheder
kan du ikke få adgang til de transcendentale sandheder
Permalink Reply by Janni on September 20, 2008 at 9:50pm
Permalink Reply by Janni on September 21, 2008 at 1:56pm
Permalink Reply by Revati Prema Devi Dasi on September 22, 2008 at 11:51am u>b>The battle
When the wind becomes a storm
and the sea is going wild
what is there to hold on to
on this vast ocean of desires
here I sit alone on board
crying frightened as a child
as illusion play its movie
on the mirror of my mind
there is only one hope
in this age of war
only one rope
to save this fallen soul
by your unlimited compassion
without thinking if I´m worth it
you are throwing out Your mercy
saying chant the holy name
And while Krishna silently smiles
at the surabhicow at His lotus feet
as the garland sofly bends
on His beautiful trancendental form
as His lotus eyes are lovingly
reflecting unknown thoughts
He concours all the demons
who took shelter at my heart.
Permalink Reply by Bhakta Jacob on September 23, 2008 at 11:44am
Permalink Reply by Revati Prema Devi Dasi on September 23, 2008 at 11:52am Haribolo, al ære til Prabhupada
Fantastiske digte og rim. Jeg har jo spillet musik siden jeg var 4-5 år gammel, og føler mig inspireret til at lave noget krishna-bevidst musik. Mit primære instrument er keyboard/klaver som jeg har spillet i en del år - og det kunne være fedt at sætte melodi til nogle af disse tekster - med jeres tilladelse selvfølgelig. Ku de ikke være fedt at lave en krishna-bevidst CD med de andre hengivne her fra Århus / Danmark? Andre som vil byde ind med instrumenter? :D
Det behøver ikke at være en dyr eller besværlig affære at udgive en CD. Det kan gøres nemt og billigt på www.createspace.com hvor man kan få dem til 20-25 stykket med fuldt farvecover og det hele.
Jeres tjener,
Jacob
Permalink Reply by Janni on September 26, 2008 at 8:09pm Altså, hvis vi kan lave den der bondemandssang, så er jeg med. Men jeg vil ikke have udgivet mine andre rim og remser *lol* No way!!!
Permalink Reply by Janni on September 27, 2008 at 5:40pm
Permalink Reply by Bhakta Jacob on September 28, 2008 at 1:39am Spiller du keyboard og klaver...?! Det har du da aldrig sagt! Så hvorfor spiller du ikke også harmonium, og jeg må spørge? :)
(Jeg spiller gerne fløjte på din første cd, prabhu!)
Bhakta Jacob said:Haribolo, al ære til Prabhupada
Fantastiske digte og rim. Jeg har jo spillet musik siden jeg var 4-5 år gammel, og føler mig inspireret til at lave noget krishna-bevidst musik. Mit primære instrument er keyboard/klaver som jeg har spillet i en del år - og det kunne være fedt at sætte melodi til nogle af disse tekster - med jeres tilladelse selvfølgelig. Ku de ikke være fedt at lave en krishna-bevidst CD med de andre hengivne her fra Århus / Danmark? Andre som vil byde ind med instrumenter? :D
Det behøver ikke at være en dyr eller besværlig affære at udgive en CD. Det kan gøres nemt og billigt på www.createspace.com hvor man kan få dem til 20-25 stykket med fuldt farvecover og det hele.
Jeres tjener,
Jacob
Permalink Reply by Janni on September 28, 2008 at 9:22pm Alletiders med det der Dhruva-digt. Historien er godt kogt ned. Men lige en ting...det der "om namahom Bhagavate Vasudevaya"...I SB står der "om namo Bhagavate Vasudevaya". Jeg tror ikke, der er noget, der hedder "namahom". Der er noget, der hedder "namah om". For nu at give lidt feed back.
For anyone who takes interest in the International Society for Krishna Consciousness (ISKCON) in Denmark, Founder-Acarya His Divine Grace A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada, this community is YOUR space on the internet!Radio Krishna i København sender alle ugens dage på FM 87,6 MHz og 90,6 MHz på Hybridnet (90,6 MHz gælder kun for København og Frederiksberg Kommune).
Se http://www.krishna.dk for sendetider.
© 2012 Created by ISKCON Denmark.